Vlaanderen.be | Kunstenenerfgoed.be

Opleidingen

In 2013 waren er verschillende vormingsactiviteiten (inclusief studiedagen). Voor individuele opleidingen was de totale kostprijs 17.373,80 euro.

Daarnaast waren er ook maatopleidingen zoals:

• Klantgericht omgaan met publiek

• Strategische adviesrapporten opstellen

• EHBO-bijscholing

• Brandblussen

• BA4-cursus

De totale kostprijs voor de maatopleidingen was 8.506, 48 euro.

In 2013 heeft Kunsten en Erfgoed in de week van de duurzaamheid voor de eerste keer meegewerkt aan ‘Train je collega’. Een initiatief van AGO waarin collega’s elkaar korte werkgerelateerde trainingen gaven. Er waren verschillende onderwerpen: netwerken, gebruik van iPad, do’s en don’ts bij het bewaren van kunstwerken, gebruik van pc, presentatietechnieken. Bij Kunsten en Erfgoed waren er deelnemers aan verschillende sessies, maar hebben collega’s ook zelf workshops gegeven.

Ook intern worden er regelmatig infosessies gegeven, onder andere over het gebruik van DMS, Orafin en Excel. In het agentschap is kennisdeling en -opbouw belangrijk. We hebben enkele leergroepen in de organisatie die specifieke thema’s en processen bespreken zoals de leergroep advisering, visitaties, calamiteiten, cultureel erfgoed en besluiten.