Vlaanderen.be | Kunstenenerfgoed.be

Schets van de grootte van de meerjarig gesubsidieerde organisaties a.d.h.v. aantal VTE

Men krijgt een beeld van de grootte van de gesubsidieerde organisaties door hen op basis van hun tewerkstelling in het betrokken jaar op te delen in klassen. Hier werd gekozen voor een voorstelling gebaseerd op basis van het aantal tewerkgestelde voltijds equivalenten. Door de gerapporteerde aantallen in gelijke klassen onder te brengen (per 5 medewerkers) kan men in de grafiek voor elk jaar afleiden hoeveel organisaties zich in elk van deze groepen bevinden. Zo blijkt bijvoorbeeld dat er minder dan 20 procent van de meerjarig gesubsidieerde organisaties meer dan 10 voltijds equivalenten aan personeelsleden hadden, terwijl in elk van de jaren net geen 60 procent van de meerjarig gesubsidieerden minder dan 5 voltijds equivalenten tewerkstelde.

In de grafieken ziet u de gerapporteerde lonen en vergoedingen van 276 (2010), 271 (2011) en 272 rapporterende organisaties (2012). Er waren in 2010 en 2011 telkens 277 meerjarig gesubsidieerde organisaties. In 2012 nog 275.